منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالتسجيلأحدث الصوردخول

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

Upload Photos : لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Upload
لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Empty
مُساهمةموضوع: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالخميس 25 ديسمبر - 12:10

السلام عليكم

طبعا كلنا عارفين نسخ الويندوز ان اتينديد او التصطيب الصامت اللى نزلت من حوالى اربعه سنين بدايه من ويندوز اسبيريت نهايه الى ويندوز ويسموس وفيستا تو ال كلنا طبعا عاوزين يبقى عندنا نسخ ويندوز زيها وانا عشان كده هحط فى ايديكوا خبره سنه من البحث
والعمل فى هذا المجال واتمنى ان ربنا يوفقنى فى الشرح اللى هقوله لانه محتاج نفس طويل وتركيز يلا نبدأ وعلى بركه الله

فى الأول هنقول البرامج اللى هنحتاجها

1:windows xp professional sp1 or sp2 cd دى نسخه الويندوز اللى هنعملها كوبى من على الأسطوانه عشان نشتغل عليها

2:Microsoft .Net Framework v 2.0

3:nLite v 1.4

4:Driver Genius pro 2005

5:windows xp service pack 3 ودى طبعا مش نسخه ويندوز دى حزمه خدمات

لينكات البرامج

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

تفسيم الشرح

بعد طبعا مننزل البرامج هنعملها كلها تصطيب ماعدا السيرفس باك 3

وادى صور التصطيب للبرامج

1:.Net Framework 2.0

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 485_1

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 828_2

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 837_3

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 932_4

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 486_5

2:nLite v 1.4

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 248_1

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 143_2

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 240_3

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 430_4

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 196_5

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 62_6

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 649_7

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 561_8

3:Driver Genius

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 308_1

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 399_2

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 711_3

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 186_4

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 437_5

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 45_6

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 96_7

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 638_8

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 880_9

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 648_10

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 706_11

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 534_12

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 641_13

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 208_14
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

Upload Photos : لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Upload
لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Empty
مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالخميس 25 ديسمبر - 12:11

ودى هى المرحله التانيه بعد التصطيب اللى هى التحضير للشغل

طبعا بعد مصطبنا البرامج وكله تمام وزى الفل نبتدى

هنحتاج 4 حاجات

1:نسخه الويندوز اللى هنشتغل عليها

2:ملف التعريفات الخاصه بالكومبيوتر وهنقول ازاى نستخلصها

3:التحديثات والأصلاحات الهامه للويندوز

4: حزه الخدمات سيرفس باك 3

هنشتغل بنفس الترتيب بتاع خطوات التجهيز

اولا:ننسخ ملفات الويندوز من على الأسطوانه ونحطها فى فولدر على الكومبيوتر

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 56% of original size [ 1263 x 306 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 970047164

ثانيا :نسخلص ملفات التعريف من الكومبيوتر وده هيتم يواسطه برنامج
driver genius pro

1:نفتح البرنامج

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 735052561

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 953014577

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 628947398

ثالثا: التحديثات والأصلاحات الهامه زى مقلتت ان اهم تحديث للويندوز هو السيرفس باك 3 ولكن ميكروسوفت انزلت تحديثات شهر اغسطس وهى تحديثات تطلق كل عام تم رفعها على لينك
نزلها من هنا

بعد تنزيلها فك ضغطها واتركها حتى نحتاجها
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

أهم مواضيعى :

مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالخميس 25 ديسمبر - 12:14

رابعا : السيرفس باك 3 ودى نزلناها خلاص

هنعمل حاجه دلوقتى هنجمع الأربع حاجات اللى عملناهم دول فى فولدلر واحد

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 86% of original size [ 824 x 501 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 766287440

كده نكون خلصنا مرحله التصطيب ومرحله التحضير نتنقل بقى للشغل

الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

أهم مواضيعى :

مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالخميس 25 ديسمبر - 12:15

المرحله التالته

نبتدى الشغل بقى بس قبل منبتدى عاوز اقول الفوايد اللى هتعود علينا من الشغل ده

1:النسخه مرفق معاها كل تعريفات الجهاز يعنى مش هنسطب كروت التعريف تانى يعنى مفيش حاجه اسمها اسطوانه التعريف ضاعت

2:النسخه مرفق معاها كل تحديثاتالويندوز حتى شهر اغسطس 2008 + الحزمه الخدميه التالته يعنى مفيش حمايه اكتر من كده

3:تم نزع كثير من البرامج والملفات عديمه الفائده مماسيخفف من الويندوز

وقبل منبتدى اتمنى ان اى حد عنه اضافه او مشكله اثناء العمل يأما يراسلنى او يبعتلى ايميل او بى ام او انا هفتح توبيك مخصص للرد على استفسارتكم مع هذا التوبيك

نبتدى على بركه الله

الشرح هيبقى كامل عن طريق الصور

ده شرح بدء التشغيل ودمج السيرفس باك3

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2jd3xaw

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 102phn6

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز O06xra

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 91% of original size [ 779 x 586 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Rmo1v5

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 11jq4j9

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 20zry2a

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2yoa3gk

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 24e7wvs

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2r7vfnn

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 30adksg

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز X2mg79

الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

أهم مواضيعى :

مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالخميس 25 ديسمبر - 12:16

2: دمج الحزم الأصلاحيه والتحديثات والتعاريف

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 335ckra

وعلى فكره لو عاوز تدمج انترنت اكسبلولر 7 او8 بيتا2 تقدر تدمجهم مع النسخه بحيث ان النسخه تنزل بيه واعتقد انكم كلكم هتعملوها كل اللى عليكو انكو تنزلوا اى من البرنامجين وتقومو بأضافتهم مع التحديثات والحزم الأصلاحيه

وادى لينكات البرنامجين

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Fneidx

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2rrm1ko

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2mmecuw

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2evbxi0

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 3088b5c

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 140iter

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 95% of original size [ 751 x 732 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 34yz70k

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 35in8k7
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

أهم مواضيعى :

مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالخميس 25 ديسمبر - 12:17

3:ازاله المكونات

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 81% of original size [ 878 x 744 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز M3hwj

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Mmbmlt

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 539r1k

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2dhsguf

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز F9p3ps

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Nxj2gl

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Htzh3b

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Jzi4he

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 75% of original size [ 948 x 955 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 20kzuco

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 75% of original size [ 948 x 955 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز N3ajvn

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 75% of original size [ 948 x 1152 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Sw8e0x

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 75% of original size [ 948 x 1152 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2n0j9ew

الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

أهم مواضيعى :

مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالخميس 25 ديسمبر - 12:18

4: التصطيب الصامت

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 75% of original size [ 948 x 618 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 1p80ig

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 75% of original size [ 948 x 618 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 70hvu0

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 35d0zn5

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Ao56wl

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 75% of original size [ 948 x 712 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 11avgox

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 75% of original size [ 948 x 712 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2aj589u

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 10x7bzk

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Rf9g

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Igjn6b

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 15pr2bo

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 75% of original size [ 948 x 739 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز V7gvw4
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

أهم مواضيعى :

مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالخميس 25 ديسمبر - 12:19

5: خيارت وانهاء الأعدادات وعمل نسخه الأيزو

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Nq4dc0

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 86% of original size [ 832 x 500 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2z6asu1

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2myqbmb

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2zswb34

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2whjxww

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2znmufp

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 1orcbd

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Bhersj

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I26041

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2n8tno7

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 11ruo81

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز O04h78
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

أهم مواضيعى :

مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالخميس 25 ديسمبر - 12:23

كده احنا خلصنا والحمد لله بس فى لعبه صغيره بقى كده عاوزكم تعرفوها عشان ابقى اتميت مهمتى على احسن وجه كلنا عارفين ميديا بلاير 11 وفى ناس كتير مبتعرفش تصطبو لان النسخه بتااعتهم مبتبقاش اصليه وانا جبتلكوا الحل فنركز كده وانا هقولكوا الحل

زى محنا عارفين ان الأكس بى سيرفس بااك 2 بينزل معاها ميديا بلاير 9 واكيد زهقنا منه فبدل منزل ميديا بلاير 9 مع نسخه الويندوز ايه رايكوا زى منزلنا انترنت اكسبلولر 7 مع الويندوز ننزل ميديا بلاير 11 كمان وبكده نكون قضينا على مشكله تاكيد ان النسخه اصليه اللى بتظهر لما نيجى نصطب ميديا بلاير 11 وتنزل مع النسخه

يلا نقول هنشتغل ازاى احنا هنحتاج شويه برامج

1:Windows Media player 11

2:Media Player 11 Slipstreamer اى دامج الميديا بلاير 11

3: وهنحتاج كمان بعض التحديثات للميديا بلاير 11 قمت بجمعها توفيرا عليكم

وأدى البرامج اهى

1:[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

2:[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

3:[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

اولا :/

هنسطب برنامج واحد اللى هو Media Player 11 Slipstreamer

وادى صور التصطيب

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 10d9rf6

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2wpuj54

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 21b5bbm

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Wqjc4

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2dkh7rr

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 21jn3bl

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 1sdt88

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Dgpcu1

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Zl4qhi

بعد السيت اب هنبتدى بقى دمج البرنامج وادى الصور اهى

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 95% of original size [ 752 x 411 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Jq55kh

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 86% of original size [ 827 x 411 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2q201n7

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Fep5eb

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 81% of original size [ 881 x 411 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 219azxk

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Doo3vb

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز Img-resized Reduced: 74% of original size [ 966 x 705 ] - Click to view full image

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز 2nsuz2h
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

أهم مواضيعى :

مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالخميس 25 ديسمبر - 12:25

كده نكون خلصنا عمل نسخه الويندوز الشخصيه وعملنا فيها

1:اضفنا السيرفس بااك 3

2:اضفنا التحديثات والحزم الأصلاحيه

3:اضفنا تعريفات جهازنا الخاصه

4:مسحنا كل البرامج اللى ملهاش لازمه

5:الويندوز بينزل معاه انترنت اكسبلولر7

6: الويندوز بينزل معاه ميديا بلاير 11

وكل ده تصطيب صامت يعنى مش هتلمسه
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

أهم مواضيعى :

مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالخميس 25 ديسمبر - 12:28

الموضوع منقول للأمانه
melad2008
مهندس جديد
مهندس جديد

مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالخميس 2 يوليو - 10:52

شكرااااا خالص
remex2005
مهندس جديد
مهندس جديد

مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالخميس 5 نوفمبر - 16:40

رائع جداااااااااااااا
rokafofa
مهندس جديد
مهندس جديد
rokafofa

مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالثلاثاء 17 نوفمبر - 15:22

anta gamed ya man thanks
sakr.soft
مهندس جديد
مهندس جديد

مُساهمةموضوع: رد: لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز   لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز I_icon_minitimeالأحد 9 يناير - 17:00

سؤال : هل من الممكن بدل من تحميل ملفات النسخة sp2 نسخ ملفات الوندوز من اسطوانة وليكن sp3 وحديثة ان وجدت او sp2 المهم بدلاً من التحميل لصعوبة النت عندي ياريت الرد بعد اذن حضرتك

لو عاوز تعمل نسخه ويندوز زى الويسموس والكريستال خش هنا, اعمل نسختك الشخصيه من الويندوز
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» كيف تصنع نسخه من الويندوز تعمل على كل الاجهزه
» كيف تصنع نسخه من الويندوز تعمل على كل الاجهزه
» احصل على نسختك من ويندوز 7 الجديد من داخل قلعة مايكروسوفت + سيريال خاص بك وشرح كيفية الحصول عليه
» لو عاوز تنفض لخطيبتك تعمل إييييه ؟؟!
» حصريا عملاق الشاتSkype 5.3.0.120 نسخه بورتابل تعمل بدون تسطيب فى أحدث إصداراته