منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالتسجيلأحدث الصوردخول

لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب

lyamine
shoma
rokafofa
الحبار
منى سعيد
amir
YeHi@$MmZ
samir
hany
mahmoud1981
14 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
mahmoud1981
خريج هندسه أسوان دفعة 2004
mahmoud1981

Upload Photos : لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب - صفحة 2 Upload

لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب - صفحة 2 Empty
مُساهمةموضوع: لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب   لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب - صفحة 2 I_icon_minitimeالثلاثاء 13 نوفمبر - 6:56

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

أنا المهندس / محمود محمد أحمد نصير ,,,, خريج 2004
لو أي حد عنده مشكله في الشبكات ومش عارف المشكله فين يبعتلي وانا هرد عليه فورا
وخصوصا لشركات CISCO OR 3COM OR JUNIPER OR FAOUNDARY OR HUAWEI OR HP
ولو عايز اي كتب اي كورس ابعتلي برده وخصوصا CCNA AND CCNP

كاتب الموضوعرسالة
mahmoud1981
mahmoud1981

Upload Photos : لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب - صفحة 2 Upload

مُساهمةموضوع: رد: لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب   لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس 29 أبريل - 9:51

لا شكر علي واجب
The Code
مهندس جديد
مهندس جديد

مُساهمةموضوع: رد: لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب   لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب - صفحة 2 I_icon_minitimeالخميس 6 مايو - 9:25

لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب - صفحة 2 360126 Gracia Seniory
متدربه نيوهورايزن
مهندس جديد
مهندس جديد

مُساهمةموضوع: رد: لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب   لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب - صفحة 2 I_icon_minitimeالأحد 30 مايو - 23:21

انا ادرس في معهد دبلوم شبكات ومحتاجه بحث ارجومنك ا لمساعده

والبحث عن انواع الطبولوجيا ومزاياها وعيوبها
متشكره جدا
eng_ghost
مراقب عام المنتديات والحوار العام ومنتدى الهندسة المدنية
مراقب عام المنتديات والحوار العام ومنتدى الهندسة المدنية
eng_ghost

مُساهمةموضوع: رد: لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب   لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 31 مايو - 2:49

متدربه نيوهورايزن كتب:
انا ادرس في معهد دبلوم شبكات ومحتاجه بحث ارجومنك ا لمساعده

والبحث عن انواع الطبولوجيا ومزاياها وعيوبها
متشكره جدا

في انتظار رد البشمهندس محمود مع حضرتك ,,, والي ان يرد

أتمني ان اللينك ده يفيد حضرتك !!

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

والله الموفق
http://WwW.EngAswaN.C0M
mahmoud1981
mahmoud1981

مُساهمةموضوع: رد: لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب   لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 31 مايو - 10:20

Dear Mrs./Madam

The information that was provided by Eng.Ghost is useful if you looking for an introduction about the Network Topologies and to know the benefits as well as the Advantages and disadvantages.

But if you need more details regarding the subject, kindly find the attachment file that I had prepared, it contains detailed information about Network Topologies, this file will begin with you from scratch.

You will find the file as an attachment at the E-mail that was created at the beginning of this entry ([ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط], Pass: 1--9, Again don't change the PASSWORD).
====================================
But I have a comment about the network Topologies in general:

Network topologies are now obsolete and history, because there is a new science it called “Network Design" , so if you start reading about Network Topologies don’t stop at this point, you should proceed and reach the beauty of the networks "NETWORK DESIGN".

I attached another file, this file contains a Cisco Design Course ( “CCDA” Cisco Certified Design Associate).

I hope this information is helpful. and if you have any concern or issue, just let me know,

Yours
Mahmoud
eng_ha
مهندس جديد
مهندس جديد

مُساهمةموضوع: رد: لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب   لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب - صفحة 2 I_icon_minitimeالإثنين 14 فبراير - 17:47

السلام عليكم انا لسه يا بشمهندس متخرجه جديد ونفسى اعرف ابدا ازاى بمعنى عايزة اعرف الخطوات الصحيحة للتخصص فى الشبكات ياريت حضرتك توجهنى وياريت لو فى كتب فى اساسيات الشبكات ولك جزيل الشكر

لو أي حد عنده مشكلة في علم الشبكات (Network ) أو عايز أي كتب
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2