منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان

منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان
 
الرئيسيةالتسجيلأحدث الصوردخول

 

 حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".

اذهب الى الأسفل 
+5
saifasad
المساعد 1
mrs.almallah
القبطان
الحبار
9 مشترك
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 5 أبريل - 23:21

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Donald
G. Firesmith, Peter Capell, Charles B. Hammons, DeWitt Latimer, Tom
Merendino, "The Method Framework for Engineering System Architectures"

Auerbach Publications | 2008-11-20 | ISBN: 1420085751 | 512 pages | PDF | 3,7 MB

The architects of today’s large and complex systems all too often
struggle with the lack of a consistent set of principles and practices
that adequately address the entire breadth of systems architecture. The
Method Framework for Engineering System Architectures (MFESA) enables
system architects and process engineers to create methods for
effectively and efficiently engineering high-quality architecture for
systems, subsystems, and software components.

Meets the Needs of Specific Projects

The book begins by documenting the common challenges that must be
addressed by system architecture engineering. It explores the major
principles answering these challenges and forming the basis of MFESA.
Next, the authors introduce MFESA, including its primary goals, inputs,
tasks, outputs, and assumptions. Then they describe the fundamental
concepts and terminology on which the systems architecture engineering
is founded. This is followed by a description of each of the ten system
architecture engineering tasks including associated goals and
objectives, preconditions, inputs, steps, postconditions, work
products, guidelines, and pitfalls.

Finally, the book documents the relationship between quality and
architecture, explains the quality model underlying MFESA, and provides
a summary of MFESA method framework, as well as a list of points to
remember and future directions planned for MFESA.

Explains Specific Rationales

Organized as a handy desk reference, this book harnesses more than 100
years of the authors’ combined professional experience to provide
extensive guidelines, best practices, and tips on avoiding possible
pitfalls. It presents a direct rationale of why steps are taken, how
things can go wrong, and guidance for how and when to tailor the model
for a system’s specific context.

Enjoy this great book!

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm

كاتب الموضوعرسالة
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:43

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Susan B. Hagloch, "Library Building Projects: Tips for Survival"



Publisher: Libraries Unlimited | 1994 | ISBN 0872879801 | PDF | 151 pages | 1.93 MB




Based on the author's experiences, this handy guide offers the
kind of information not found in standard texts. You will learn how to
get maximum coverage from your local newspaper; how to sustain staff
morale during months of dust, noise, and confusion; and how to
understand constructionese. Pithy, practical, and full of useful ideas,
this is one book every librarian considering or involved in a
construction project should read. Floor plans and elevations included.







To start download click HERE:



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:44

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Tracey Jean Boisseau, "White Queen: May French-Sheldon and the Imperial Origins of American Feminist Identity"



Publisher: ndiana University Press | 2004 | ISBN 0253343895 | PDF | 240 pages | 11.96 MB




The book very interesting as in the book all is very detailed is
written. In this book it is a lot of interesting. The book very
fascinating, informative, simply interesting to reading. Any person can
download the book.







To start download click HERE:



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:46

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Malcolm Miles, "Art, Space and the City: Public Art and Urban Futures"



Publisher: Routledge | 1997 | ISBN 0415139422 | PDF | 266 pages | 4.78 MB




This book is one of the best studies carried through on the
problematic of the public art in the internacional context. The author
displays of a form notable the new conceptions of public art, collated
with the classic conceptions that afect the monument. He analyzes some
of the interventions more interesting of the public space, and explains
the intentions of each creator. Richard Serra, Rachel Whiteread, Tone
Otterness, Antony Gormley, Isamu Noguchi, Mierle Ukeles, Wodiczko, is
some of the examples that the author appeals to show to the diversity
of the proposals contemporaries. For beyond the artists, the author
collates diverses teses defended by Rosalin Deutshe, Suzanne Lacy, Sara
Selwood, Harriet F. Senie, among others. If it is interested in
deepening its knowledge in the field of the public art, cannot leave to
possess a unit of this book in your private library.







To start download click HERE:



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:47

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



E. Darling, "Re-forming Britian: Narratives of Modernity Before Reconstruction"



Publisher: Routledge | 2006 | ISBN 0415334071 | PDF | 275 pages | 5.24 MB




With unprecedented depth in this important subject, this book
examines architectural modernism in Britain through the 1930s not only
as an architectural ideology but as part of a wider modernist movement
engaging with other expressive media and with political and social
progress. Bringing previously overlooked material to the fore, this
study fills a gap in the history of architecture and demonstrates how
architects in the late 1920s onwards sought to establish modernism as
the dominant force in British architectural culture. With it unique
focus on a time at which architectural modernism began its rise to
hegemony in the UK, this book considers a range of buildings as a
reflection of the modernist influence on the reconstruction of Britain.







To start download click HERE:



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:47

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



R. Kronenburg, "Transportable Environments 3"



Publisher: Taylor & Francis | 2005 | ISBN 0415343771 | PDF | 228 pages | 5.58 MB




The latest volume in this popular series of books examining the
international range of research and practical activity in the field of
portable architecture and its context, in particular, the character and
manifestation of the transportable environment whether a building, a
landscape, or an interior space, brought into existence in a specific
location for a limited or specified period of time. It consists of a
series of original, illustrated, essays that explore contemporary
research, design projects, buildings and cultural contexts that respond
to evolving technological, social, economic and cultural conditions.
Because of the way in which the world is changing flexible,
transformable and transportable design is as important now as it was
when, in past millennia, nomadic ways of life were dominant across the
planet.







To start download click HERE:



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:49

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



C. Mark Hamilton, "Nineteenth-Century Mormon Architecture and City Planning"



Publisher: Oxford University Press, USA | 1995 | ISBN 0195075056 | PDF | 352 pages | 36.02 MB




This book is the first comprehensive study of Mormon architecture.
It centers on the doctrine of Zion which led to over 500 planned
settlements in Missouri, Illinois, Utah, Idaho, Wyoming, Colorado, New
Mexico, Arizona, California, Nevada, Canada, and Mexico. This doctrine
also led to a hierarchy of building types from temples and tabernacles
to meetinghouses and tithing offices. Their built environment stands as
a monument to a unique utopian society that not only survived but
continues to flourish where others have become historical or cultural
curiosities. Hamilton's account, augmented by 135 original and
historical photographs, provides a fascinating example of how religious
teachings and practices are expressed in planned communities and
architecture types.







To start download click HERE:



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:50

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Jay Yang, Peter S. Brandon, Anthony C. Sidwell, "Smart and Sustainable Built Environments"



Publisher: Wiley-Blackwell | 2005 | ISBN 1405124229 | PDF | 368 pages | 2.14 MB




This book brings together a group of international specialists to
explore the current state of the art and future potential for
encouraging, developing and implementing smart and sustainable built
environment strategies.

It covers a broad spectrum of issues, ranging from technological
advancement, through the assessment of past experiences, to
communication and education requirements and future strategies.

* provides a snapshot of current methods and technologies for
developing smart and sustainable built environment strategies

* over 30 fully refereed chapters from international experts

* addresses the particular requirements and problems of difference areas and climatic regions







To start download click HERE:



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:51

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Robert Riddell, "Sustainable Urban Planning: Tipping the Balance"



Publisher: Blackwell Publishers | 2003 | ISBN 1405102896 | PDF | 335 pages | 2.04 MB




Sustainable Urban Planning introduces the principles and practices
behind urban and regional planning in the context of environmental
sustainability.

* This timely text introduces the principles and practice behind
urban and regional planning in the context of environmental
sustainability.

* Reflects a growing recognition that cities, where the majority
of humans now live, need to be developed in a sustainable way.

* Weaves together the concerns of planning, capitalism,
development, and cultural and environmental preservation.

* Helps students and planners to marry the needs of the environment with the need for financial gain.







To start download click HERE:



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:52

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Martin Dieterich,
Jan van der Straaten, "Cultural Landscapes and Land Use: The Nature
Conservation-Society Interface (Solid Mechanics and Its Applications)"




Publisher: Springer | 2004 | ISBN 1402021046 | PDF | 244 pages | 1.79 MB




This book is an attempt to approach this complexity and provide a
theoretical background as well as guidelines and examples for hands-on
solutions. It draws on inputs from scientists, administrators,
independent consultants and politicians from Europe and the United
States. With a particular emphasis on agriculture it attempts to merge
disciplines such as philosophy, law, planning, economics and
conservation biology toward a common goal: nature conservation and the
preservation of biological diversity in landscapes under the pressure
of human usage.







To start download click HERE:



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:53

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Ronald A. Reis, "The Empire State Building (Building America: Then and Now)"



Chelsea House Publications | 2009 | ISBN: 1604130458 | 142 pages | PDF | 7,6 MB


It was to be a structure like no other - the largest and tallest
skyscraper in the world. Initial plans for the Empire State Building
called for an Art Deco masterwork to rise 1,000 feet, with 80 stories
of rental space. The high-rise was to completely fill the
84,000-square-foot site of the former Waldorf-Astoria, then New York's
most opulent hotel. The Empire State Building would, hopefully,
accelerate Midtown's stride toward commercial prominence, pulling more
business uptown. Built in the early years of the Great Depression,
during which one out of four New Yorkers was out of work, the Empire
State Building's construction was thought by many to be a foolish
undertaking. Yet, it was completed under budget and ahead of schedule,
and the new commercial colossus would stand to see a new day dawning -
for New York, for America, and for the world.







[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:54

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Rebecca Aldridge, "The Hoover Dam (Building America: Then and Now)"



Chelsea House Publications | 2009-01-30 | ISBN: 1604130695 | 119 pages | PDF | 4,6 MB


The Hoover Dam is recognized as one of the seven engineering
wonders of the modern world. The construction of this behemoth dam -
the inspiration of one Arthur Powell Davis - was an incredible feat on
many levels. Years-long political disputes had to be settled.
Individuals and companies in the engineering and construction realms
had to bond together to form a single company capable of taking on such
a groundbreaking project. Thousands of workers from around the country
flocked to the project to flee the poverty of the Great Depression.
Roads, houses, and electricity had to be built and installed in the
untouched environment of Black Canyon. Then, with almost unbelievable
speed, the Hoover Dam rose from the dry dust of the western United
States to become one of the most incredible engineering accomplishments
in history.



Enjoy this great book


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]





[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]




[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:55


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Application of Stress-Wave Theory to Piles

The Fairmont Press Inc | 1993-09 | ISBN: 088173182X | 330 pages | PDF | 64 Mb


This practical handbook covers all aspects of effective project
management, providing assistance to engineers, architects, and
contractors who must complete projects on time and within budget. The
text includes helpful checklists, forms and diagrams, and case studies
with detailed schedules. In addition, there are new chapters on
personal performance, company culture, leadership, and contract
planning strategies, illustrated with contract options.



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Download from links above to thank me, please.



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:56


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Project Management for Engineering and Construction

The Fairmont Press Inc | 1993-09 | ISBN: 088173182X | 330 pages | PDF | 9 Mb


This practical handbook covers all aspects of effective project
management, providing assistance to engineers, architects, and
contractors who must complete projects on time and within budget. The
text includes helpful checklists, forms and diagrams, and case studies
with detailed schedules. In addition, there are new chapters on
personal performance, company culture, leadership, and contract
planning strategies, illustrated with contract options.



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Download from links above to thank me, please.



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:57

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Home Staging For Dummies (For Dummies (Home & Garden)) (Paperback)


For Dummies Publishing | ISBN: 0470260289 | May 5, 2008 | PDF | 338 pages | 5.71 Mb

Want to have homebuyers knocking down your door? Home Staging For
Dummies delivers all the secrets to making your home stand out, sell
faster, and bring in more money! It shows you how to make improvements
room by room and generate a higher profit in the most cost- and
time-effective way.

Featuring eight full-color pages of instructive before-and-after
photos, this completely practical guide demonstrates how and why to
eliminate clutter, make repairs, arrange furnishings, and pave the way
for buyers to make an emotional connection to your house. You’ll get a
handle on what buyers want and how to show it to them, find plenty of
do-it-yourself tasks that add real value to your home, and get tips on
producing photos of your home that will have buyers craving to see
more! Discover how to:

* See your home as prospective buyers will see it
* Know what needs doing and what doesn’t
* Master the three-step home staging process
* Add real value to your home without breaking the bank
* Decide whether to DIY or call in the pros
* Create curb appeal
* Make a great first impression with a beautiful entryway
* Spruce up your kitchen, bathroom, living, and dining rooms
* Turn your bedrooms into a buyer’s dream
* Whip your mechanicals into top shape
* Avoid staging nightmares

Get top dollar for your home — all you need is a little help from Home Staging For Dummies!

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 12 أبريل - 15:59

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Ruth Eloise Wiberg, "Rediscovering Northwest Denver: Its History, Its People, Its Landmarks"



Publisher: University Press of Colorado | 1994 | ISBN 0870813722 | PDF | 212 pages | 7.29 MB




The rich history of the Highlands is brought to life in Wyberg's
Rediscovering Northwest Denver. This book highlights events and places
starting with the larger-than-life Victorians and their ornate homes to
the bungalows of the working-class Italians during the Prohibition era
and up through the present day. There were wild-west shoot outs,
fortunes made and fortunes lost, world famous residents, gold miners,
mystic faith healers, national attractions, mob violence, novelists,
and much more. Many of the families who helped build Northwest Denver
also played an import part in the shaping of Colorado, the West, and
America. This book is a treasure from one of the area's most intimate
historians and is a must read for locals and history enthusiasts. I
give it five stars because it's well written, interesting, and rich in
local history. It's also rare to find something like this about your
neighborhood . People interested in Western history will find this book
interesting and it's a must read for residents as it will totally
change their perception of the neighborhood.







To start download click HERE:



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 19 أبريل - 0:50

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Philip Ball - Universe of Stone: A Biography of Chartres Cathedral


Harper | 2008 | ISBN: 0061154296 | Pages: 336 | PDF | 6.21 MB

Chartres Cathedral, south of Paris, is revered as one of the most
beautiful and profound works of art in the Western canon. But what did
it mean to those who constructed it in the twelfth and thirteenth
centuries? And why, during this time, did Europeans begin to build
churches in a new style, at such immense height and with such glorious
play of light, in the soaring manner we now call Gothic?

Universe of Stone shows that the Gothic cathedrals encode a
far-reaching shift in the way medieval thinkers perceived their
relationship with their world. For the first time, they began to
believe in an orderly, rational world that could be investigated and
understood. This change marked the beginning of Western science and
also the start of a long and, indeed, unfinished struggle to reconcile
faith and reason.

By embedding the cathedral in the culture of the twelfth century—its
schools of philosophy and science, its trades and technologies, its
politics and religious debates—Philip Ball makes sense of the visual
and emotional power of Chartres. Beautifully illustrated and written,
filled with astonishing insight, Universe of Stone argues that Chartres
is a sublime expression of the originality and vitality of a true
"first renaissance," one that occurred long before the birth of
Leonardo da Vinci, Michelangelo, or Francis Bacon.


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 19 أبريل - 0:51

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



The Evolution of Designs - Biological Analogy in Architecture and the Applied Arts



Routledge | 2008 | ISBN: 0415447526 | 320 pages | PDF | 2.2 Mb.


The Evolution of Designs tells the history of the many analogies
that have been made, since the end of the 18th century, between the
evolution of organisms and the human production of artefacts -
especially buildings.



Download FREE:



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 19 أبريل - 0:52

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


The Humane Metropolis: People And Nature in the Twenty-first Century City


Publisher: University of Massachusetts Press | ISBN: 1558495541 |
edition 2006 | PDF | 326 pages | 6,04 mb

Four-fifths of Americans now live in the nation’s sprawling
metropolitan areas, and half of the world’s population is now
classified as "urban." As cities become the dominant living environment
for humans, there is growing concern about how to make such places more
habitable, more healthy and safe, more ecological, and more
equitable—in short, more "humane." This book explores the prospects for
a more humane metropolis through a series of essays and case studies
that consider why and how urban places can be made greener and more
amenable. Its point of departure is the legacy of William H. Whyte
(1917-1999), one of America’s most admired urban thinkers. From his
eyrie high above Manhattan in the offices of the Rockefeller Brothers
Fund, Whyte laid the foundation for today’s "smart growth" and "new
urbanist" movements with books such as The Last Landscape (1968). His
passion for improving the habitability of cities and suburbs is
reflected in the diverse grassroots urban design and regreening
strategies discussed in this volume. Topics examined in this book
include urban and regional greenspaces, urban ecological restoration,
social equity, and green design. Some of the contributors are
recognized academic experts, while others offer direct practical
knowledge of particular problems and initiatives. The editor’s
introduction and epilogue set the individual chapters in a broader
context and suggest how the strategies described, if widely replicated,
may help create more humane urban environments. In addition to
Rutherford H. Platt, contributors to the volume include Carl Anthony,
Thomas Balsley, Timothy Beatley, Eugenie L. Birch, Edward J. Blakely,
Colin M. Cathcart, Steven E. Clemants, Christopher A. De Sousa, Steven
N. Handel, Peter Harnik, Michael C. Houck, Jerold S. Kayden, Albert
LaFarge, Andrew Light, Charles E. Little, Anne C. Lusk, Thalya Parilla,
Deborah E. Popper, Frank J. Popper, Mary V. Rickel, Cynthia Rosenzweig,
Robert L. Ryan, Laurin N. Sievert, Andrew G. Wiley-Schwartz, and Ann
Louise Strong. Published in association with the Lincoln Institute of
Land Policy.

To thank me use this links!


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 19 أبريل - 0:53

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Urban Avant-Gardes and Social Transformation: Art, Architecture and Change


Publisher: Routledge | ISBN: 0415266882 | edition 2004 | PDF | 304 pages | 8,4 mb

Can art or architecture change the world? Is it possible, despite
successive failures, to think of a new cultural avant-garde today? What
would this mean? Urban Avant-Gardes and Social Transformation attempts
to contribute to debate on these questions, by looking back to past
avant-gardes from the nineteenth and twentieth centuries, by examining
the theoretical and critical terrain around avant-garde cultural
interventions, and by profiling a range of contemporary cases of
radical cultural practices. Urban Avant-Gardes and Social
Transformation brings together material from a wide range of
disciplines to argue for cultural intervention as a means to radical
change, while recognizing that most such efforts in the past have not
delivered the dreams of their perpetrators.

To thank me use this links!


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 19 أبريل - 0:54

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Metric Handbook, Third Edition


Publisher: Architectural Press | ISBN: 0750652810 | edition 2008 | PDF | 856 pages | 49,3 mb

Originally devised as a guide for converting from imperial to metric
measurements, 'The Metric Handbook' has since been totally transformed
into the major handbook of planning and design data for architects.
This new edition has been updated to account of the most recent changes
to regulation and practice in particular the increasing emphasis on
environmental legislation - to meet the needs of the modern building
design professional.
The Metric Handbook deals with all the principal building types from
airports, factories and warehouses, offices shops and hospitals, to
schools, religious buildings and libraries. For each type the book
gives the basic design requirements and all the principal dimensional
data, as well as succinct guidance on how to use the information and
what regulations the designer may need to be aware of.
As well as buildings the Metric Handbook deals with broader aspects of
design such as materials, acoustics and lighting, and general design
data on human dimensions and space requirements.
The Metric Handbook is a unique authoritative reference for solving
everyday planning problems. It has sold well over 100,000 copies
worldwide to successive generations of architects and designers this is
a book that truly belongs on every design office desk and drawing board.
* THE tried and trusted source of information for all basic design data
* Every important type of public and private building dealt with, from
homes to hospitals, from law courts to laboratories
* Well over 100,000 copies have been sold worldwide to successive
generations of architects and designers

To thank me use this links!


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 19 أبريل - 0:54

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


Memory and Material Culture (Topics in Contemporary Archaeology)


Publisher: Cambridge University Press | ISBN: 0521837081 | edition 2007 | PDF | 272 pages | 2,23 mb

In this book, Andrew Jones argues that the material world offers a
vital framework for the formation of collective memory. He uses the
topic of memory to critique the treatment of artifacts as symbols by
interpretative archaeologists and artifacts as units of information (or
memes) by behavioral archaeologists, instead arguing for a treatment of
artifacts as forms of mnemonic trace that have an impact on the senses.
Using detailed case studies from prehistoric Europe, he further argues
that archaeologists can study the relationship between mnemonic traces
in the form of networks of reference in artefactual and architectural
forms.
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


>>:: NO PASSWORD ::<<



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 19 أبريل - 0:55

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Ove Ditlevsen, H. O. Madsen, "Structural Reliability Methods "



John Wiley & Sons Inc | 1996 | ISBN: 0000 | 336 pages | PDF | 2,6 MB


This book addresses probabilistic methods for the evaluation of
structural reliability, including the theoretical basis of these
methods. Partial safety factor codes under current practice are briefly
introduced and discussed. A probabilistic code format for obtaining a
formal reliability evaluation system that catches the most essential
features of the nature of the uncertainties and their interplay is then
gradually developed. The concepts presented are illustrated by numerous
examples throughout the text. The modular approach of the book allows
the reader to navigate through the different stages of the methods.







[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 19 أبريل - 0:56


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


"Streets and Patterns: The Structure of Urban Geometry" By Stephen Marshall

Routledge | 2004-12-23 | 224 pages | ISBN: 0415317509 | PDF | 10 mb


This book sets out a series of concepts of street structure and
offers a framework for design of street networks. It addresses issues
of sustainable transport and urbanism whilst introducing new methods
assisting ****ysis and design. International streetgrid case studies
are ****yses and suggest preferred types of street, network and
hierarchy. This authoritative new text informs the design debate on
street pattern and is set to become the definitive text on the topic



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Please, Download from links above to support me.



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 19 أبريل - 0:56


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


The Green Guide to Specification: An Environmental Profiling System for Building Materials and Components

Wiley-Blackwell | ISBN: 0632059613 | 1991-01-15 | 112 pages | PDF | 1 mb


How can you tell if the materials and components you are
specifying have a low environmental impact? A full life-cycle
assessment is a complex, time-consuming and expensive process; the
environmental ratings summarised in this Guide provide a quick and easy
way for designers and specifiers to assess their options.



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Please, Download from links above to support me.



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار


عدد المساهمات : 12635
تاريخ التسجيل : 02/05/2007
العمر : 38
الموقع : فى غيابات الهندسة المدنية
رقم العضوية : 3
Upload Photos : حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Upload
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 Empty
مُساهمةموضوع: رد: حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".   حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد". - صفحة 4 I_icon_minitimeالأحد 19 أبريل - 0:57


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]


"Building Maintenance Management" By Barrie Chanter, Peter Swallow

Wiley-Blackwell | 2007-09-04 | ISBN: 1405135069 | 336 pages | pdf | 1.8 mb


This new edition of an informative and accessible book guides
building surveyors and facilities managers through the key aspects of
property maintenance and continues to be of value to both students and
practitioners.



With the increasing cost of new-build, effective maintenance of
existing building stock is becoming ever more important and building
maintenance work now represents nearly half of total construction
output in the UK.



Building Maintenance Management provides a comprehensive profile
of the many aspects of property maintenance. This second edition has
been updated throughout, with sections on outsourcing; maintenance
planning; benchmarking and KPIs; and current trends in procurement
routes (including partnering and the growth of PFI) integrated into the
text. There is also a new chapter on the changing context within which
maintenance is carried out, largely concerned with its relationship to
facilities management. More coverage is given of maintenance
organisations and there are major updates to relevant aspects of health
and safety and to contract forms



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]



Please, Download from links above to support me.



[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://asv-univ.editboard.com/index.htm
 
حصريا أكبر مجموعة كتب فى الهندسة المعمارية والتصميم على مستوى المنتديات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان "متجدد".
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 4 من اصل 12انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-
» حصريا أكبر مجموعة كتب للداتا بيز على مستوى المنتديات الهندسيه فقط على منتدى هندسة أسوان "متجدد" Data Base Books
» حصريا أحدث كتب لقسم حاسبات فقط على منتدى طلبة كلية هندسة أسوان " متجدد"
» حملة تفجير منتدى طلبة كلية هندسة أسوان
» أكبر موضوع عن الشبكات :حصريا على منتدى هندسة أسوان
» أكبر مجموعة من ال ER diagram على مستوى جميع المنتديات العربية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان :: مكتبة منتدى هندسة أسوان :: مكتـبة قـسـم الـهـندسة الـمعمـارية-
انتقل الى: