منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةالتسجيلأحدث الصوردخول

من طرف واحد ....&

كاتب الموضوعرسالة
زائر الحريه
مهندس جديد
مهندس جديد

Upload Photos : من طرف واحد ....& Upload

من طرف واحد ....& Empty
مُساهمةموضوع: من طرف واحد ....&   من طرف واحد ....& I_icon_minitimeالثلاثاء 28 يوليو - 10:34

[size=12]من طرف واحد مش اكتر...

نجمه مبنقدرش نتحكم فى عواطفنا ....!! كلام معقول ميه فى الميه بس ليه......؟

نظره غربيه لكل الشعوب العربيه باننا بيغلب علينا الطبع الرومانسى العاطفى واننا بنفكر بقلوبنا
مش بعقولنا .. مش جديد على الغرب انهم يقولوا كدا علينا لانهم اصلا بيعتبرونا متاخرين شويه
الحب والحياه..بينهم علاقه وثيقه جدا ,,والناس انواع بعيد عن الخير والشر ,,نقدر نصف البشر
لانواع من حيث تعاملهم مع "تيار" الحب & الاول=الحب لايعنى له اى شئ ..&الثانى=بيعيش
قصص حب ولا حتى "قيس وليلى"...& الثالث=بيعيش قصة حب بس من طرف واحد........
وهو دا موضوعى "من طرف واحد"......تسالوا فيه ناس كدا ,,اه فيه وكتير كمان ......
طيب ليه؟ وايه اللى يجبروا؟اساله كتير بتدور حول الشخصيه اللى انا بعتبرها مظلومه او ممكن
تكون تايهه ومنجرفه مع تيار الحب......

بس تعالوا نشوف راى الناس فى الحب ايه بايجاز شديد لان فيه اكتر من مليون راى......
__الباب اللى يجيلك منه الريح...,بيعتبر ان الحب مشكله ماساويه من المشاكل اللى بتواجهه__
__يا سلام الحب دا مفيش زيهه دا الهوا انا بتنفسه لا المايه اللى بشربها لا الشمس اللى بتدفينى__
__بلا كلام فاضى حب ايه دا اللى كله كدب وخداع __
__وطبعا الاعمار الكبيره جدى وجدك _لا كنا بنشوف لاحب ولا شوق الواحد مننا عمره مشاف الحب__

دى كانت بعض الاراء بس يا ترى ايه فيهم اللى صح وايه اللى غلط؟؟ ,عن نفسى انا مش حقول راييى
بس حتكلم عن حاجه بسيطه جدا ...
هل الحب مفيد؟؟, هل نهايته بتكون سعيده؟؟, طيب لو والدى او والدتى عرفوا انى بحب يا ترى ايه رايهم؟

علشان يبقى بناقش موضوع نستفيد منه تعالوا اطرح عليكم بعض افكار اصحابى لما كنت بسالهم عن الحب
عجبتنى فكره مهمه جدا ..لو كان الحب جاد فعلا من الاتنين بحيث يكون نهايته هى الارتباط والجواز طبعا
بس بشرط فى رضا ربنا سبحانه وتعالى ..

دى كانت فكره صاحبى .على الرغم انها عجبانى بس ياترى ايه ضمنى ان الحب اصلا بيكون جاد من الطرفين
طيب على اعتبار انه جاد وموثوق ميه فى الميه يا ترى ارادتى انا هى اللى حتحقق النهايه مش ممكن دى
ارادة ربنا ..طيب هل اللى الحب دا فيه رضا لربنا ..الله اعلم!!
طيب يا ترى ايه السن المناسب للحب واللى ممكن نعتبره جاد..

مقدرش اقول الحب حرام ولا حلال لانى مش شيخ بس اقدر اقوله __

flower2
الانسان مننا زى الصفحه البيضا اللى ينزل عليها بيلوثها....[/size]

من طرف واحد ....&
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» اليوم جيبتلكم واحد نايم اتحدى واحد يصحيه 00ادخل وشوف
» سؤالين بس واحد للشباب و واحد للبنات
» دعاء واحد محشش على واحد ظلمه
» شوف واحد راخ يخطب.....
» حب من طرف واحد