منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةالتسجيلأحدث الصوردخول

شباب اخر زمن

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
نور الهدى
عضو مرشح للإشراف عن قسم اضحك كركر أوعى تكشر
نور الهدى

Upload Photos : شباب اخر زمن Upload

شباب اخر زمن Empty
مُساهمةموضوع: شباب اخر زمن   شباب اخر زمن I_icon_minitimeالأربعاء 26 أغسطس - 23:16

شوفتوا اللى حصل
دول شباب امال فين زمنا راح والا اية
والا كلامهم اللى ملهوش اى حوار كلة ياباشا فى البتنجان ههههههههههه
القصد شوفوا كلامهم عامل ازاى

دول حبه لغات من بتوع شباب اليومين دول

اتمنى يعجبوكووووو
شباب اخر زمن 7567

شباب اخر زمن 13

@_@@_@@_@@_@@_@@_@@_@@_

أعقد لي في حته ناشفة Question

جملة سخرية علي اعتبا أن الشباب والرجال لا يخطئون، ولديهم تحكم ذاتي بالنفس

أستكانيس
لفظ يدل علي الراحة والرفاهية والمتعة وتقال - أنال مستكانيس كده - أي أنا مرتاح جدا بهذه الطريقة.Basketball

أعمل دماغ Wink

عبارة مشهورة لدي المدخنين ويقصد بها ضبط الحالة المزاجية عند المدخن.

أديها جاز

عبارة تقال في مواقف الشاحنات بين الأصدقاء لزيادة حدة المشاجرة. مثل - أدى الخناقة جاز علشان تولع - أو - شعللها - سواء بالكلمات أو بتوجيه اللوم لأحد المتشاجرين لكي يثور علي الآخر.Evil or Very Mad

إيه النظام

عبارة بمعني إيه الموضوع ولقد استغلت الكلمة في أحد إعلانات الموبيل في نظام كروت الشحن. والعبارة تدخل في العديد من الأحداث التي يتسأل فيها الشاب عن الأحداث الجديدة. مثل - إيه النظام .. النظام في العظام - والعبارة الأخيرة تفيد الاعتراض علي الإجابة بأسلوب فيه عبط واستهبال.scratch

أليط

لفظ بمعني المتكبر، الذي يتعامل مع الآخرين بأسلوب فيه تعالي أو ينظر للآخرين نظرة دونية متعجرفةSad

إتم

والإتامة حسب تعريف الروشنه تعني الغلاسة والرخامة والتناحة وجميع الصفات السيئة التي قد يتصف بها شاب معين. ويقولون - الإتم جه - أي استعدوا للسفاجه التي سوف تظهر من هذا الشاب.

أزبهل
لفظ يدل علي الذهول الشديد ويقال - أنت مذبهل كده ليه - أي مندهش لدرجة العبطExclamation

أحلق

وهو لفظ لا يعني الذهاب إلي الحلاق لقص الشعر، ولكنه يفيد تجاهل الغير مثل - أحلق له - أي لا تفكر فيما يقول فهو لا يستحقaffraid

أنجز بالونجز

كل المشاكل التي تقابلها لها حل سريع وحاسم مادمت تدفع المقابل. والوينجز يقولون أنها كانت نوع من أنواع السجائر قديما لكنها تطلق علي النقود لأنها حلالة العقد وسريعة التأثير في إنهاء المصالح المتوقفة.scratch

أستك

مصطلح يعرفه التجار ويعني الألف جنيه.pirat

أخلع دلوقتي

عبارة تقال كأعلان رغبتك في رحيل شخصا ما أنهيت الحديث معه مثل - أخلع دلوقتي ورايا شغل - أي أمشي الآن ونتكلم مرة أخري، فلدي ما أهتم به غيرك.flower

أتزرع هنا

بمعني انتظر هنا ولا تتحرك مثل أي جماد أو شجرة وتقال - أتزرع هنا لحد ماجي تاني - أي لا تتحرك من مكانك أو موقعك حتي أعود إليك مهما كانت الأسباب.Laughing

أتاري

مصطلح يطلق علي السيارات الخفيفة لأنها تشبه السيارات في ألعاب الفيديو جيم أو الأتاري ويعرفها الناس في أشياء أخري.

أيه الحياة

سؤال بمعني ماذا حدث اليوم . ما هو الجديد في الدنيا . ما هي الأخبار ، وكل الأسئلة عن الوضع الحالي.

أحنا اللي بهيظنا الفهايص

عبارة يطلقها قائد شلة الفساد افتخارا بنفسه ومعناها أنا اللي جعلت الجميع يغيب عن الوعي.

أيه البواخة دي

عبارة بمعني - إيه الرذالة - والعبارة غالبا ما تصدر من الفتيات عندما يعاكسهن الشباب في الشوارع أو في محطات المترو. والعبارة استخدمها الفنان علاء ولي الدين في فيلم الناظر ، مشهد المظاهرات عندما هاجم المظاهرة الأمن المركزي - اللهم أحفظنا - .afro

أهرش
لفظ يفيد - طلع اللي في جيبك - أو أدفع لي حتى أقوم بما تريد من خدمة. تقال أيضا - أهرشني - أو أعطى نقودا في السر أو العلانية.Basketball

أنتخ
لفظ بمعني جلس بدون هدف ينتظر الفرج حتي يأتي له. مثال - أنت حاتعقد مأنتخ من غير شغل كتير - والمقولة يرددها الآباء كثيرا للأبناء الجالسين بلا عمل بعد التخرج، ومعناها أبحث لك عن عمل بدلا من الجلوس الممل لأني لا أنوي الاستمرار في منحك مصروف.

أشتغله

أي أكله البلوظة أو أكذب عليه أو أخدعه أو استهبل عليه وتقال - أنت بتشتغلني - .

أيحه

لفظ يطلق علي شخصا ما هو التركيبة السرية لمادة البخل ، أو الذي لا يهون عليه صرف مليم.

أفتكس

كلمة تعني القدرة علي الاختراع أو التأليف في مجالات الحياة المتعددة التي تتسم بطابع العبط والاستظراف. مثل - إيه آخر افتكاساتك يا عم - أي ما هي آخر اختراعاك في الحياة.

شباب اخر زمن 13
love to life
كبير مهندسين
كبير مهندسين
love to life

الأوسمه : شباب اخر زمن Empty

شباب اخر زمن Empty
مُساهمةموضوع: رد: شباب اخر زمن   شباب اخر زمن I_icon_minitimeالأربعاء 26 أغسطس - 23:46

انا طول عمرى باتمنى يتعمل قاموس للغه دى
دى الكلمات دى هينه شويه ده فى كلمات الواحد مش بيعرف حتى ينطقها
ربنا معاهم والله
Eng Assad
عضو بدرجة مهندس إستشارى
عضو بدرجة مهندس إستشارى
Eng Assad

شباب اخر زمن Empty
مُساهمةموضوع: رد: شباب اخر زمن   شباب اخر زمن I_icon_minitimeالخميس 27 أغسطس - 1:28

اقتباس :
أستكانيس
لفظ يدل علي الراحة والرفاهية والمتعة وتقال - أنال مستكانيس كده - أي أنا مرتاح جدا بهذه الطريقة.Basketball

جاااااااااامده الحته دي...
بس بنقولها كلنا عادي...
استاكانيس يعني متظبط.

اقتباس :
أديها جاز

عبارة تقال في مواقف الشاحنات بين الأصدقاء لزيادة حدة المشاجرة. مثل - أدى الخناقة جاز علشان تولع - أو - شعللها - سواء بالكلمات أو بتوجيه اللوم لأحد المتشاجرين لكي يثور علي الآخر.Evil or Very Mad

احلي حاجه اني اديها جاز
هههههههههههههههههه

اقتباس :
أحنا اللي بهيظنا الفهايص

عبارة يطلقها قائد شلة الفساد افتخارا بنفسه ومعناها أنا اللي جعلت الجميع يغيب عن الوعي.

هههههههههههههههههههه
جامده قوي الخته دي..

واخييييييييييييييييييرا..

احب اقول لنور الهدي.. :

بقولك ايه..اقعديلك كده في حته ناشفه..اصل احنا ياماما اللي بهيظنا الفهايص...وبلاش تتعبيلي دماغي لاحسن انا مستكانيس خاااااااااالص دلوقتي..احسن والله اديها جاز بينك وبين الاداره...وبعدين ايه النظام..وانا مش اليط علي فكرة...ولا اتم كمان..بس اعمل ايه..اصل انا مزبهل منك..عماله تنزلي في مواضيع هايله جدا خليتي الاعضاء يحلقولي...
بقولك ايه..انجز بالوينجز...واخلعي دلوقتي..وليكي عندي استك..خلاص اديني انتي الاستك..واتزرعي انتي هنا..يللا بقي اهرشي بالاستك...لاحسن انا مأنتخ هنا من الصبح ومحدش معبرني...ولا انتي شكلك كده ايحه..
خلاص افتكس انا بقي اي حوار كده للادارة واخليهم يدوكي الصابونه..

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ايه رأيك فاللغه دي..بقيت منهم انا صح.....؟؟؟
اي خدمه..
الكلام ده بهزر معاكي بس ...
الموضوع هاااااااااااااااااااااايل بصراحه...

نور الهدى
نور الهدى

شباب اخر زمن Empty
مُساهمةموضوع: رد: شباب اخر زمن   شباب اخر زمن I_icon_minitimeالخميس 27 أغسطس - 19:17

love to life كتب:
انا طول عمرى باتمنى يتعمل قاموس للغه دى
دى الكلمات دى هينه شويه ده فى كلمات الواحد مش بيعرف حتى ينطقها
ربنا معاهم والله
اكيد دى البداية هو كل حاجة علياوالا ايةscratch محدش بياكلها بالساهل ههههههههههههه
واكيد فى كلام كلة اشارات تحس الشباب كسلان انة يتكلم ثــــــــــحيح شوباب اخر زمن
Eng_I.A.I.S
مهندس ممتاز
مهندس ممتاز
Eng_I.A.I.S

شباب اخر زمن Empty
مُساهمةموضوع: رد: شباب اخر زمن   شباب اخر زمن I_icon_minitimeالخميس 27 أغسطس - 19:49

بيضحك2 بيضحك2 بيضحك2
شباب اخر زمن 2696
نور الهدى
نور الهدى

شباب اخر زمن Empty
مُساهمةموضوع: رد: شباب اخر زمن   شباب اخر زمن I_icon_minitimeالخميس 27 أغسطس - 20:52

Eng_I.A.I.S كتب:
بيضحك2 بيضحك2 بيضحك2
شباب اخر زمن 2696

متشكرة على الرد ...ومرورك
رمضان كريم
نور الهدى
نور الهدى

شباب اخر زمن Empty
مُساهمةموضوع: رد: شباب اخر زمن   شباب اخر زمن I_icon_minitimeالخميس 27 أغسطس - 20:59

New Assad كتب:

واخييييييييييييييييييرا..

احب اقول لنور الهدي.. :

بقولك ايه..اقعديلك كده في حته ناشفه..اصل احنا ياماما اللي بهيظنا الفهايص...وبلاش تتعبيلي دماغي لاحسن انا مستكانيس خاااااااااالص دلوقتي..احسن والله اديها جاز بينك وبين الاداره...وبعدين ايه النظام..وانا مش اليط علي فكرة...ولا اتم كمان..بس اعمل ايه..اصل انا مزبهل منك..عماله تنزلي في مواضيع هايله جدا خليتي الاعضاء يحلقولي...
بقولك ايه..انجز بالوينجز...واخلعي دلوقتي..وليكي عندي استك..خلاص اديني انتي الاستك..واتزرعي انتي هنا..يللا بقي اهرشي بالاستك...لاحسن انا مأنتخ هنا من الصبح ومحدش معبرني...ولا انتي شكلك كده ايحه..
خلاص افتكس انا بقي اي حوار كده للادارة واخليهم يدوكي الصابونه..

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ايه رأيك فاللغه دي..بقيت منهم انا صح.....؟؟؟
اي خدمه..
الكلام ده بهزر معاكي بس ...
الموضوع هاااااااااااااااااااااايل بصراحه...

كدة انا سيبت علامة على لغتك .. اشطة اوى كدة
يعنى خربتها ههههههههههههه
تقصد اية بقى انى اركن جنب الجيركن لا لا لا لست انا ساخذ من كل عضو ربع جنية pirat واعمل لجنة انتخابية
وسوف افوز بس ياخسارة Sad هرجعهم نــث جنية بس مش مشكلة الجيب واحدههههههههههههه
اما بالنسبة للصابونة بكام ؟؟ scratch علشان نجيب شويا ونبيعهم فى المنتدى اهو كلة رزق ههههههههههههه

شباب اخر زمن
صفحة 1 من اصل 1