منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالتسجيلأحدث الصوردخول

المنتدى سيسقط فى الهاوية

drmsaber
MASA_2010
MIDO
7 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
MIDO
عضو بدرجة مهندس إستشارى
عضو بدرجة مهندس إستشارى
MIDO

Upload Photos : المنتدى سيسقط فى الهاوية Upload

المنتدى سيسقط فى الهاوية Empty
مُساهمةموضوع: المنتدى سيسقط فى الهاوية   المنتدى سيسقط فى الهاوية I_icon_minitimeالجمعة 14 مارس - 9:53

[size=24] :البسمله:

اولا اعذرونى عشان انا كتبت العنوان بالطريقة الملفته دى وده عشان الناس تدخل وتقرأ الموضوع لان انا هاقول فيه حاجات بتحصل ممكن اوى تضيع المنتدى وتخليه يفقد طريقته فى جذب الاعضاء

فى بداية الامر احب ان انوه ان المنتدى الان اصبح عباره عن نقد لغرض النقد وده واضح اوى بعد موضوع السور اللى اتعمل وده كان بسبب النقد عمال على بطال لادارة الكليه هنا فى المنتدى والترقه اللى حصلت

تانى حاجه احنا بقينا ببنقد دكتور عبد الله وخلاص يعنى من الاخر انا لقيت ناس زى ما تكون بتتلكك لاى حاجه وتيجى تعمل شعارات هنا على المنتدى ولماذا يا دكتور عبد الله وليه بتدفن رغباتنا وليه مقلل من قيمتنا وسط المهندسين من الكليات الاخرى

بدأنا ننقد ما يفعله دكتور عبد الله واحده واحده ولما الناس لقت ما حدش بيقلهم عيب ده العميد ادحلبنا لغاية ما بقينا بننقده فى شخصه وفى اى حاجه بيعملها هو مش دكتور عبد الله لما كان وكيل الكليه برضه كان هو الملاذ الذى يلجأ له الطلبه لما بتكون فى مشكلة جوه الكلية ولا الناس نسيت ولا احنا اهم حاجه عندنا ننقد المسئول الاول وخلاص مهما كان شخصه
عيب اوى اللى بيحصل

دلوقتى وبقالنا اسيوع الشغل الشاغل فى كل المواضيع هو نقد الدكتور عبد الله برضه بقول عيب اوى كده ده عميد الكليه والراجل مش معقول هيكون قاصد يضايقنا وعلى فكره انا والله مش باسخر ولا حاجه انا فعلا متعاطف معاه

وبعدين بقى كل ما تطلع نتيجه نكتب عليها رغم اغلاق السور ورغم سحب الكارنيهات وكأن الموضوع ده حصل ايام الامتحانات وكان هيأثر على اداء الناس فى الامتحان وده بيدل على مدى التلاكيك اللى بتعملها الناس عشان ينقدوا

المنتدى بتاعنا بقى عبارة عن منتدى لاثارة المشاكل وخلاص والدليل على كده موضوع المعيدين اللى انسحبوا من المنتدى

انا نفسى الاقى الناس اللى بتحط المواضيع دى او اللى بتنقد يكونوا من اتحاد الطلبه انما للاسف من طلبه عندنا فى الكليه ضايعين عاى الاخر والضاد ماليه النتيجه بتاعتهم وبطل ما يجيبوا اللوم عليهم يطلعوا اى حجج عشان يقولوا ان الكليه هى السبب والنظام والمعيد والكلام الهابط ده

كمان انا عايو اقول ان المواضيع اللى بقت بتتثبت بقت المواضيع اللى بتكون من الاداره مهما كانت درجه اهميتها انما اى موضوع تانى من اى عضو عادى ما حدش بيبصلها والاقى رسايل تافهه جايه على الايميل عن مواضيع تافهه واللى كاتبينها ناس من ادارة المنتدى

يقينا بنلاقى شتايم من الاعضاء لبعض على المنتدى وبقت الشتايم دى فى الاهل وانا واحد من الناس اللى انتقد موضوع بس كان انتقاد شديد شويه وكان الرد شتيمه فى امى

ياريت ياريت نراجع نفسنا ونراجع المواضيع والالفاظ اللى بتتكتب عشان يرجع المنتدى يكسب حب الاعضاء له ويرجع الاقبال عليه زى زمان وياريت اللى هيرد على كلامى يرد بموضوعيه وما يبقاش الرد لمجرد الرد والنقد ويطلعونى غلطان وخلاص
السلام عليكم [/size]
MASA_2010
معيد بقسم كهرباء
معيد بقسم كهرباء
MASA_2010

مُساهمةموضوع: رد: المنتدى سيسقط فى الهاوية   المنتدى سيسقط فى الهاوية I_icon_minitimeالجمعة 14 مارس - 10:49

علي فكرة يا اخوانا الدكتور عبد الله مش زي ما الناس فاكراه
معظم الناس بتتكلم عن الاستاذ الدكتور عبد الله من غير ماتكون قابلته او اتكلمت معاه قبل كده او احتكت معاه بموقف وده غلط . احنا المفروض مانحكمش علي الناس من خلال تجارب الناس التانية لان احيانا بتكون تجارب الناس دي مبنية علي خطأ شخصي منهم يعني مش ذنب الطرف التاني . فاهميني ؟

المهم انا عن نفسي جربت الدكتور عبد الله في موقفين او يعني شكوتين وفي الحقيقة اللي لقيته من غير نفاق ومن غير مدح برضه انه راجل منضبط فيما يخص النظام في الكلية ولا يسمح بالاستهتار من اي كان سواء كان طالب او معيد او دكتور .

انتوا عايزين ايه من عميد الكلية غير انه يسمع شكاوي الطلبة ويحاول يحلها ؟ متهيألي مفيش اهم من كده

فكروا شوية هتلاقوا انكم ظالمين الدكتور عبد الله كتير عن غير تجربة

الله اهدنا فيمن هديت
cheers
drmsaber
دكتور مهندس بكليه هندسه قسم حاسبات
دكتور مهندس بكليه هندسه قسم حاسبات
drmsaber

مُساهمةموضوع: رد: المنتدى سيسقط فى الهاوية   المنتدى سيسقط فى الهاوية I_icon_minitimeالجمعة 14 مارس - 12:06

عنوان الموضوع لا يتناسب مع الطرح و المداخلات "المنتدى ....هاوية ...العميد "

برجاء اختيار عناوين اكثر ارتباطا بالموضوع فليست هناك مسابقة لاختيار اسخن مانشيت و لا نحن نكتب و نقرأ فى صحيفة من اياهم.

انت كتبت تنبه الاعضاء لمستوى النقد لعميد الكلية و لا علاقة لهذا الموضوع بالهاوية من قريب او بعيد ...

و لى ملاحظات :

اولا : اكثر من مرة نبهت و اكثر من زميل من اعضاء هيئة التدريس و معاونوهم للتفكير عشر او مائة مرة قبل كتابة اى نقد و ان يكون النقد بحجم المشكلة و لا يتطرق الى اشخاص.

ثانيا: من الظلم تصوير المنتدى على انه قائم على انتقاد الاشخاص عموما و على انتقاد استاذى الفاضل د. عبد الله خصوصا.

ثالثا: على صاحب الموضوع دعوة د. عبد الله للمشاركة فى المنتدى ولو بحوار مفتوح مثل حوارات د. هانى و د. محمد خليل.

رابعا: اود التأكيد على نقطة ان باب العميد مفتوح لكل الطلاب و هذا لا يمنع من الاختلاف معه فى مشكلة ما. المهم اتباع اصول الاختلاف و الحفاظ على مقامات الناس و محاولة كسب الادارة الى صفك بالحق و الكياسة و البرهان و العزيمة.
MIDO
عضو بدرجة مهندس إستشارى
عضو بدرجة مهندس إستشارى
MIDO

مُساهمةموضوع: رد: المنتدى سيسقط فى الهاوية   المنتدى سيسقط فى الهاوية I_icon_minitimeالجمعة 14 مارس - 13:13

طبعا الف شكر للدكتور محمود صابر على مشاركته واختيارى للعنوان كان عشان الناس ترد على اللى انا بابينه انا مش قاصد بيه الشهرة ويمكن قله خبرتى خلتنى اضع العنوان ده ولكن ما وجدته من نقد حاد للعميد بطريقه مستفذه لغرض النقد وبدأ بعض الاعضاء بالبلدى كده يتلككوا لاى حاجه فى الكليه عشان ينتقدوا العميد جعلنى اتضايق واتذمر لذا فقد كتبت موضوعى عشان اوضح ان اللى بيحصل ده عيب وزاد عن حده وتعدى جميع الخطوط سواء كانت حمراء او خضراء وبقى الموضوع يضايق يعنى يا دكتور لما الاقى موضوع مكتوب فيه عميد كلية الهندسة باصفهان مش ده تريقه وتخلى اى حد بيقراه يتضايق بقينا خلاص عايزين نخلى العميد غلطان وخلاص على فكره انا لا انا مع العميد فى كل حاجه ولا ضده فى كل حاجه انا زى اى طالب لى تحفظات على بعض الاوضاع فى الكليه بس لما احب ابينها او انقدها انقدها بأدب وذوق مش اتريق واجرح فى الناس متناسيا مكانتهم ومكانتى ده عميد الكليه وانا يادوب طالب فانا كان قصدى كله ان النقد زاد عن حده لدرجه ان معظم مواضيع الاسبوع الماضى بقت نقد للعميد وخلاص المهم ننقد فبقى فى نوع من تدنى اسلوب الحوار كما اصبحت المواضيع كلها مكرره وواحده فانا حبيت اوضح رأيى اما بالنسبه للحوار المفتوح فانا ما اقدرش اعمله نظرا لانى عمرى ما عملت كده فهناك قله خبره منى كما انى لست مشرف على اى قسم ولا عمرى كنت مشرف فصعب اوى ان انا اعمل الموضوع ده لانى اكيد هاقع فى اخطاء دون قصد انما الناس اللى عملت الحوارات المفتوحه مع بعض الداكاتره هما اللى يعرفوا يعملوا الموضوع ده
واتمنى انى اكون قدرت اوصل وجهه نظرى لحضرتك وشكرا على اهتمامك ومداخلتك لموضوعى والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
القبطان
عضو بدرجة مهندس إستشارى
عضو بدرجة مهندس إستشارى

مُساهمةموضوع: رد: المنتدى سيسقط فى الهاوية   المنتدى سيسقط فى الهاوية I_icon_minitimeالجمعة 14 مارس - 15:48

اقتباس :
كمان انا عايو اقول ان المواضيع اللى بقت بتتثبت بقت المواضيع اللى بتكون من الاداره مهما كانت درجه اهميتها انما اى موضوع تانى من اى عضو عادى ما حدش بيبصلها والاقى رسايل تافهه جايه على الايميل عن مواضيع تافهه واللى كاتبينها ناس من ادارة المنتدى

شوف يا باشمهندس مش شرط أن المواضيع المثبته تكون لأعضاء من الأداره فقط فالموضوع المثبت فى منتدانا دائما ما يكون لأهميته فى القسم الذى كتب فيه دون النظر إلى كاتب الموضوع هل هو عضو عادى أو غير ذلك.
وبعدين فى عدد كثير من الأعضاء المشتركين معنا فى المنتدى غير متواجدين بصفه شبه دائمه أو أن منهم من يكتفى فقط بالتسجيل أو الدخول دون أن يقوم بأي نوع من المشاركات أو الردود.
أو أن منهم من يكتب موضوعا ويريد من الأداره التثبيت ولكنه غير متواجد بصفه شبه دائمه تتيح له الفرصه على مناقشه باقى الأعضاء فى موضوعه الذى من المفروض أن يكون هام جدا .

اقتباس :
يقينا بنلاقى شتايم من الاعضاء لبعض على المنتدى وبقت الشتايم دى فى الاهل وانا واحد من الناس اللى انتقد موضوع بس كان انتقاد شديد شويه وكان الرد شتيمه فى امى

هو صحيح النقد موجود يا باشمهندس وهذا لأننا مقتنعين بأننا كلنا أخوه وممهما حدث من النقد فهذا لا يؤثر على علاقتنا لأننا فى النهايه كلنا ننتمى لكليه واحده ولكن لابد أن نقتنع بوجود فكرة الرأى والرأى الأخر.
أما بالنسبه لأن النقاش أصبح أهانه للبعض أو وصل لدرجة الشتيمه أو غير ذلك فهذا لم يحدث .
ولو كان هذا حدث معك فعلا لما وأهنت من أحد الأعضاء فهل أخبرت أحدا من إداره المنتدى أو أرسلت رساله بنص الشتيمه حتى تعاقب الأداره ذلك العضو ولم تعتنى بكلامك أو شكوتك.

أما بالنسبه لمشاكل الكليه الداخليه فيا ريت نوقف النقاش فيها مؤقتا إلى أن نرى ماذا ستفعل إدارة الكليه من أجل طلابها الأعزاء.
MIDO
عضو بدرجة مهندس إستشارى
عضو بدرجة مهندس إستشارى
MIDO

مُساهمةموضوع: رد: المنتدى سيسقط فى الهاوية   المنتدى سيسقط فى الهاوية I_icon_minitimeالجمعة 14 مارس - 16:13

انا باتفق معاك يا قبطان فى اللى انت بتقوله اما بالنسبة لموضوع النقاش بالنسبة للمشاكل داخل الكلية فيجب فعلا التوقف عنها ولو مؤقتا فى هذه المرحلة
YeHi@$MmZ
مراقب عام منتدى أقسام الكليه ومشرف قسمى حاسبات وكورسات هندسيه
YeHi@$MmZ

مُساهمةموضوع: رد: المنتدى سيسقط فى الهاوية   المنتدى سيسقط فى الهاوية I_icon_minitimeالجمعة 14 مارس - 16:48

يا Mido
انا مش فاهم ليه كل الموضوع دة !!!!
حقيقي انا مش شايف أى مشكلة في مواضيع النقد الل بتنزل
في المنتدى بالنسبة للعميد __
وانت كمان كنت بتكتب في مواضيع النقد وأكيد كنت متضايق عشان
موضوع السور وغلقه ،،
وكل المواضيع احنا حريصين عليها جداً انها ماتخرجش عن نطاق الأدب في كل المواضيع ـــ

اقتباس :
انا نفسى الاقى الناس اللى بتحط المواضيع دى او اللى بتنقد يكونوا من اتحاد الطلبه انما للاسف من طلبه عندنا فى الكليه ضايعين عاى الاخر والضاد ماليه النتيجه بتاعتهم وبطل ما يجيبوا اللوم عليهم يطلعوا اى حجج عشان يقولوا ان الكليه هى السبب والنظام والمعيد والكلام الهابط ده

ليه بتقول كدة يا Mido
اديك انت دلوقتى بتجررح في الأعضاء ، الدرجات دى قسمة ونصيب ومش شرط ان
واحد يكتب موضوع نقد يكون جايب تقدير امتياز يعنى !!!!!!!!!!

اقتباس :

ياريت ياريت نراجع نفسنا ونراجع المواضيع والالفاظ اللى بتتكتب عشان يرجع المنتدى يكسب حب الاعضاء له ويرجع الاقبال عليه زى زمان وياريت اللى هيرد على كلامى يرد بموضوعيه وما يبقاش الرد لمجرد الرد والنقد ويطلعونى غلطان وخلاص

فين يا باشمهندس المواضيع اللى بتتثبت خصوصاً من الإدارة دى ،
ومالهاش لازمة _ والله أنا بأثبت مواضيع الأعضاء أكتر من مواضيعى بالذات في الأقسام اللى
مش عليها مشرفيين ،،،
أما ألأقسام اللى بيكون لها مشرفين باسيب لهم هما المهمة دى ،،
وأكيد باقى الإدارة كدة __
وبالنسبة لإهانة الأعضاء والتجريح في الأخرين
_ انا حاذف أكتر من 5 مشاركات لأعضاء هنا لو فيه اهانة أو تشبيه للإهانة
للعضو كاتب الموضوع أو للموضوع ذاته
وأخشى انى ماكونش شفت أى مشاركة مخالفة __ لو حصلت حاجة زى ما أنت بتقول _
ياريتك تقوللى في أى موضوع
او تبعتها ع الخااص ،،
وحقك حييجى ان شاء الله ___
وبجد والله أنا بأدور في أى مشاركة تتكتب جديدة عشان أتلاشى حاجة زى كدة
والله الموفق _ وياريت مايكونش فيه حاجة تضايقك في المنتدى ان شاء الله
YeHi@$MmZ
YeHi@$MmZ

مُساهمةموضوع: رد: المنتدى سيسقط فى الهاوية   المنتدى سيسقط فى الهاوية I_icon_minitimeالجمعة 14 مارس - 17:30

ينقل الموضوع لقسم الشكاوى والتظلمات
عصام محمود
عضو بدرجة مهندس إستشارى
عضو بدرجة مهندس إستشارى

مُساهمةموضوع: رد: المنتدى سيسقط فى الهاوية   المنتدى سيسقط فى الهاوية I_icon_minitimeالجمعة 14 مارس - 17:46

:البسمله:

MIDO كتب:

فى بداية الامر احب ان انوه ان المنتدى الان اصبح عباره عن نقد لغرض النقد وده واضح اوى بعد موضوع السور اللى اتعمل وده كان بسبب النقد عمال على بطال لادارة الكليه هنا فى المنتدى والترقه اللى حصلت

تانى حاجه احنا بقينا ببنقد دكتور عبد الله وخلاص يعنى من الاخر انا لقيت ناس زى ما تكون بتتلكك لاى حاجه وتيجى تعمل شعارات هنا على المنتدى ولماذا يا دكتور عبد الله وليه بتدفن رغباتنا وليه مقلل من قيمتنا وسط المهندسين من الكليات الاخرى

بدأنا ننقد ما يفعله دكتور عبد الله واحده واحده ولما الناس لقت ما حدش بيقلهم عيب ده العميد ادحلبنا لغاية ما بقينا بننقده فى شخصه وفى اى حاجه بيعملها هو مش دكتور عبد الله لما كان وكيل الكليه برضه كان هو الملاذ الذى يلجأ له الطلبه لما بتكون فى مشكلة جوه الكلية ولا الناس نسيت ولا احنا اهم حاجه عندنا ننقد المسئول الاول وخلاص مهما كان شخصه
عيب اوى اللى بيحصل

دلوقتى وبقالنا اسيوع الشغل الشاغل فى كل المواضيع هو نقد الدكتور عبد الله برضه بقول عيب اوى كده ده عميد الكليه والراجل مش معقول هيكون قاصد يضايقنا وعلى فكره انا والله مش باسخر ولا حاجه انا فعلا متعاطف معاه
أخى العزيز للاسف أصبحت مشكلتنا الكبرى هى وضع خطوط حمراء واهية لعدم نقد أى شخص بعينه ولكن هذا من الأخطاء الفادحة وخصوصا هنا فى بلدنا ليس عيبا او غريبا نقض أى شخص حتى ولو كان رئيس الجمهورية ذاته إذا ما أخطأ وأجمع الجميع على خطأه لأنه بشر ولا يوجد بشر خالى من الأخطاء والأفضل هو تقبل شخصه للنقد وتوضوضيح الصورة لا أن ندفن رؤوسنا فى الرمال لمجرد ان هذا يملك سلطة علينا ما دمنا ننتقد وضعا خاطىء أجمع الجميع عليه فلا ارى فى ذلك أدنى مشكلة ولا أظن أن هناك تجريحا شخصيا كما ذكرت ولن يسمح به أحد فهنالك فارق بين النقد الشديد بأسلوب الكاتب ودرجة تملقه وحنقه على تصرف خاطىء وبين التجريح الشخصى ولا يجب أن يقرن هذا بذاك

MIDO كتب:

وبعدين بقى كل ما تطلع نتيجه نكتب عليها رغم اغلاق السور ورغم سحب الكارنيهات وكأن الموضوع ده حصل ايام الامتحانات وكان هيأثر على اداء الناس فى الامتحان وده بيدل على مدى التلاكيك اللى بتعملها الناس عشان ينقدوا
أخى فى كلية الهندسة لا يوجد فارق كبير بين أيام الدراسة وايام الإمتحانات بل قد تكون أيام الدراسة هنا اشد لأنك كل يوم مطالب بالكثير والكثير جدا فى وقت محدود وهذا ما يحتمه عليك كونك طالبا فى كلية الهندسة

MIDO كتب:

المنتدى بتاعنا بقى عبارة عن منتدى لاثارة المشاكل وخلاص والدليل على كده موضوع المعيدين اللى انسحبوا من المنتدى
هذا انتقاد غير مقبول لان دليلك لا علاقة له بما تقول وهذا شىء وارد فى اى منتدى حدوث بعض المشاكل والمشاكل التى أثيرت تم حلها وهذا دليل مناقض تماما لكلامك ولا تستخدم أى عمل سلبى لتقرنه بمشكلة أخرى لأن هذا وارد فى أى منظومة فى العاالم وليس فى منتدانا فقط قد تحدث بعض الأخطاء والأهم هو العمل على حلها وتفاديها فيما بعد

MIDO كتب:

انا نفسى الاقى الناس اللى بتحط المواضيع دى او اللى بتنقد يكونوا من اتحاد الطلبه انما للاسف من طلبه عندنا فى الكليه ضايعين على الاخر والضاد ماليه النتيجه بتاعتهم وبطل ما يجيبوا اللوم عليهم يطلعوا اى حجج عشان يقولوا ان الكليه هى السبب والنظام والمعيد والكلام الهابط ده
أظن أن هذا تجريح شخصى واضح وما اريد أن أذكرك به أن هذا قد يحدث مع أى شخص وقد يحدث معك وحدث مع كثير من الطلاب المتميزين ولكن يبدو أنك تحتاج إلى بعض الخبرة لتعلم ذلك وهناك الكثير من الأمثلة المعروفة جدا لشخصيات متميزة جدا ومعروفة جدا مرو بهذا التجارب لذا فاطالبك بعدم التدخل أو نقد أشياء لا تخصك فى شىء عليك فقط النظر إلى الموضوع وليس إلى شخصية كاتبه وهذا ما تعنيه كلمة منتدى.

MIDO كتب:

كمان انا عايز اقول ان المواضيع اللى بقت بتتثبت بقت المواضيع اللى بتكون من الاداره مهما كانت درجه اهميتها انما اى موضوع تانى من اى عضو عادى ما حدش بيبصلها والاقى رسايل تافهه جايه على الايميل عن مواضيع تافهه واللى كاتبينها ناس من ادارة المنتدى
أولا أخى هناك الكثير من المواضيع المثبتة لأعضاء أو أنهم كانو أعضاء وأصبحو مشرفين وهذا شىء طبيعى أيضا فى أى منتدى غالبا لأن اعضاء الإدارة هم الأكثر غيرة وخوفا على المنتدى وهأكثر من يجتهدون فى مواضيعهم ونحن ننتظر المنافسة بين كل أعضاء المنتدى وهذا شىء يسعدنا أن نجد مواضيع متميزة لعضاء ولن نتوانى فى تثبيتها إذا ما كانت تستحق التثبيت وعلى العكس تمام نحن نحاول التفاعل مع الأعضاء وتشجيعهم فى كل وقت وأرجو حين تنقد نقدا كهذا أن تضرب لنا مثالا لذلك وأن تحضر لنا عنوان الموضوع لنتناقش فى ماهية تثبيته وهذا إتهام لأعضاء الإدارة أرجو أن تثبته

MIDO كتب:

أخى هذا خطأك فلا تلوم به إحد لأنى شخصيا لم اعلم به وقد يكون الأمر كذلك بالنسبة للآخرين هناك قسم مخصص للشكاوى كان يمكنك أن تطرح به مشكلتك وحين لا تأخذ حقك تنتقد وقتها وهذا منتدى يضم الكثير والكثير من الأشخاص الذين يكون تعاملنا معهم لأول مرة ولا نستطيع منعهم من الكتابة ولكن حين يخطىء يجب أن يحاسب وأنت لم تشتكى أو تنقل لنا شيئا لنعاقب به

وفى النهاية اخى كلماتى ليست إلا ردا حسابيا على كلماتك لا أقصد بها أى شىء آخر أى أنك كتبت موضوعا وأنا فقط ارد عليه بما تعلمته دون أى دوافع شخصية
الحبار
مدير عام المنتدى
مدير عام المنتدى
الحبار

المنتدى سيسقط فى الهاوية 30u3a1djpgcopy
أهم مواضيعى :

مُساهمةموضوع: رد: المنتدى سيسقط فى الهاوية   المنتدى سيسقط فى الهاوية I_icon_minitimeالجمعة 14 مارس - 19:16

أول القصيده طبعا زى مبيقولوا

اقتباس :
المنتدى سيسقط فى الهاوية

بص يا بشمهندس أعتقد العنوان أصلا لا يدل إنك خايف على المنتدى أو أنك بتنقد
لمجرد النقد أو لمصلحة المنتدى بالعكس دا أنت أيقنت بالتأكيد إنى المنتدى هيسقط
تماما وأعتقد إنى ده مستحيل بإذن الله لأننا بنراعى ربنا فى كل حاجه وأعتقد إنى مش كل
حاجه حضرتك هتعرفها او مش كل حاجه هنعملها هنقولك عليها أو نشورك فيها لذلك
المنتدى هيظل مادمت حيا إن شاء الله.

اقتباس :
اولا اعذرونى عشان انا كتبت العنوان بالطريقة الملفته دى وده عشان الناس تدخل وتقرأ الموضوع لان انا هاقول فيه حاجات بتحصل ممكن اوى تضيع المنتدى وتخليه يفقد طريقته فى جذب الاعضاء

عذر اقبح من ذنب يا بشمهندس.

اقتباس :
فى بداية الامر احب ان انوه ان المنتدى الان اصبح عباره عن نقد لغرض النقد

يا ريت لما تحكم على حاجه زى كده توضحلنا بمثال علشان نعرف فين المواضيع
دى اللى بتنقد بمجرد النقد وعلى فكره حتى الآن لم يكتب موضوع لمجرد النقد
إلا موضوعك ده أهو ده فعلا لمجرد النقد.

اقتباس :

وكل الناس طبعا خطأ وأنت اللى صح يا بشمهندس!!!
المفروض تحتمل إنك خطأ قبل خطأ الآخرين.

اقتباس :
ادحلبنا لغاية ما بقينا بننقده فى شخصه

عيب يا بشمهندس أعتقد إنك إنسان كبير وتعرف تفرق بين اللفظ اللى يصلح للقول
واللى لا يصلح وحكاية نقده لشخصه دى مش موجوده على المنتدى ويا ريت توضحلنا بأمثله
لو هيا موجوده فعلا!!!

اقتباس :
دلوقتى وبقالنا اسيوع الشغل الشاغل فى كل المواضيع هو نقد الدكتور عبد الله

طبعا يا بشمهندس أومال هنتكلم فى أيه غير المشاكل بتاعة الكليه ولا أنت مش تبع الكليه دى.

اقتباس :

حرام عليك تظلم الناس لأنى أنا اللى بكتب الكلام ده وأنا مسئول مسؤليه كامله عن الكلام
ده وده لأنى مش بغلط فى حد أنا بنقد بحياديه ومن أجل الإصلاح ليس أكثر وعلى فكره أنت حطيت موضوعك
بعد تغيير الإعلان لحمامة السلام و إيقاف كل المواضيع التى تنقد يعنى المفروض تركز فى الأحداث يا بشمهندس.

اقتباس :

يعنى أنت من شويه يا بشمهندس كنت خايف علينا ودلوقتى حكمت على المنتدى بإثارة المشاكل
وبتدى دلائل وبراهين تفيد إنى أحنا بتوع مشاكل!!!
على العموم إنسحاب المعيدين ده كان لإختلاف فى وجهات النظر وبإذن الله هيشاركوا
معانا مره أخرى رغم كيد الكائدين.

اقتباس :
انا نفسى الاقى الناس اللى بتحط المواضيع دى او اللى بتنقد يكونوا من اتحاد الطلبه

يعنى الاتحاد بس اللى يتكلم والناس الباقيه لأ مش كده!!!!

اقتباس :
انما للاسف من طلبه عندنا فى الكليه ضايعين عاى الاخر والضاد ماليه النتيجه بتاعتهم وبطل ما يجيبوا اللوم عليهم يطلعوا اى حجج عشان يقولوا ان الكليه هى السبب والنظام والمعيد والكلام الهابط ده

أعتقد إنى النتيجه ليس لك شأن بها ولو ليك شأن يبقى أنت كده بتعاير الناس وبتشمت فيهم
فيا ريت بلاش أحسن وحكاية الضاد ماليه نتيجتهم فأعتقد المقصود بها أنا مش كده برضو
على العموم يا سيدى أتمنالك كل خير وإن شاء الله بدل مبتطلع التانى على الدفعه تطلع الأول.

اقتباس :

بلاش تحكم على كل الرسايل أنها تافهه لأنه كده عيب وبخصوص إنزعاجك يا سيدى
ممكن تمنع تلقى الرسايل الجماعيه من ملفك وتريح نفسك من الهيافه دى وبخصوص
التثبيت فأعتقد موضوعك القديم ده أعتقد إنك مش كل حاجه على مزاجك تقول عليها تتثبت يبقى خلاص نثبتها ولا أيه.

اقتباس :

بص يا بشمهندس انا أحب اللى يجيب دلائل على كلامه وبخصوص الشتيمه
اللى تخصك دى كان يمكنك بعث رساله بكده ويتم طرد العضو بدلا من الحكم
على الناس كلهم.

اقتباس :

معاك حق يا بشمهندس أنت مش غلطان وشكرا على خوفك على المنتدى وشاكرين افضالك.

قرار إدارى: يمنع المهندس ميدو بفتح أى موضوع به شكوى لعدم إثارة المشاكل وفى حالة إستياءه من أى شىء يمكنه بعث رساله للحبار بذلك وفى حالة فتحه مواضيع بها شكاوى يتم حذفها دون سابق إنذار وعلى السادة المشرفين تنفيذ القرار.

ويغلق الموضوع
https://asv-univ.editboard.com/index.htm

المنتدى سيسقط فى الهاوية
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» الآن يمكنك متابعة آخر مواضيع المنتدى عن طريق قائمته البريدية وجروب المنتدى على الفيس بوك
» تهنىء إدارة المنتدى أسرة المنتدى والكلية وجميع المسلمين والعرب بجميع الأصقاع بمناسبة عيد الأضحى المبارك
» تجديدات فى المنتدى"كل جديد فى تقنيات المنتدى سيكون هنا".
» Excel sheets لتصميم مختلف العناصر الانشائية
» الى مشرف المنتدى