منتدى طلبة كلية الهندسه بأسوان
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالبوابةالتسجيلأحدث الصوردخول

كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك

هبه
SEWAR101
flower
7 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
flower
مهندس نشيط
مهندس نشيط
flower

Upload Photos : كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك Upload

كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك Empty
مُساهمةموضوع: كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك   كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك I_icon_minitimeالسبت 29 مارس - 0:34

كيف تعرف؟؟

كيف تعرف ؟ أن هناك شخصا يفكر فيك؟ أو أن هناك من يفكر فيك في هذه اللحظة..؟؟
مواضيع الباراسايكولوجي غير خاضعة للقياس ولا للتكرار بل هي عبارة عن وقائع من الممكن تكررها .ولكن من غير قانون ثابت يحكمها....فما يحدث منك اليوم مما هو مندرج تحت هذا النوع من العلوم من الممكن أن يحدث في الغد... ومن الممكن ألا يحدث ...
المهم أن وقوعه المتكرر يدل على صدقه حتى وان لم يكن قانونا ثابتا وهو عن كيفية معرفة أن فلانا من الناس الآن وفي هذه اللحظة يفكر فيك كيف تتعرف على تفكيره فيك..من بين العشرات ... بل المئات من الأفكار وقبل بيان الطريقة أود أن أشير إلى أمر مهم ...وهو إن مثل هذه الأمور قد تحدث مع البعض بسهولة وذلك نظرا لشفافية روحهم وعمق إدراكهم الحسي مما يختصر الكثير .. وفي المقابل ..فان هناك من الإخوة من يحتاج إلى وقت كي يدرب نفسه على مثل هذه الأمور التي تحتاج إلى دقة وفن في استماع الأحاسيس وتصيدها المهم...تقول هذه النظرية وباختصار شديد...

أرجو التركيز
عندما تعتريك حالة عاطفية (مــــفاجــــــــــــــأة) حول شخص ما وتكون هذه الحالة مشابهة لحدث واقعي ......فانه بالفعل يفكر فيك في هذه اللحظة
بمعنى ...عندما أتذكر والدي ... أو أمي .... أو اختي أو أخي أو صديقي ثم لا تتغير حالتي العاطفية ولا أحس بحرارة في المشاعر فان هذه خواطر من العقل الباطن لا أهمية لها في الموضوع

لكن ....... تأمل معي:
عندما تكون في المدرسة أو في العمل أو عندما تكون مسافرا إلى بلد بعيد ...ثم ... فجــــــــأة أحسست هذا اليوم انك تفكر في فلان من الناس وكأن أحدا نبهك ثم بدأت تحس بانجذاب إليه وتود مثلا الاتصال به أو زيارته...أو حتى مجرد سماع صوته فان هذا ما نقصده وهذه النظرية صحيحة وان كنت لم اقرأها في كتاب لكني اجزم بصدقها
وان الواقع يصدقها .. ومع مرور الزمن .. والتدريب على هذا الأمر ستجد أن من السهل عليك معرفة من يفكر فيك بل مع التدريب المتواصل ربما تتعرف على نوعية المشاعر التي يطلقها الآخرون نحوك.
هذا ..... والله اعلم
م ن ق و ل
SEWAR101
عضو بدرجة مهندس إستشارى
عضو بدرجة مهندس إستشارى
SEWAR101

مُساهمةموضوع: رد: كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك   كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك I_icon_minitimeالسبت 29 مارس - 1:01

cool
موضوع جميل جدا جدا....
و على فكرة أنا على طول بيحصل معايا الموضوع ده و كمان في حاجة تانية عملتها قبل كده إني خرجت بروحي من جوه جسمي و قدرت إني أنتقل بيها في أنحاء المكان و كنت شايف نفسي و كنت شايف الناس اللي قاعدين في الغرفة اللي جنبي..... أنا مش عارف ايه اللي حصل بالظبط بس لما سألت ناس كتير و شيوخ كبار في السعودية أجمعوا على أن الموضوع ده حالة شفافية عالية جدا و ايمان داخلي بوجود الروح ..... بس بصراحة لما رجعت تاني لجسمي دخلت في حالة شبه الغيبوبة لأني نمت بعدها أكتر من 14 ساعة متواصلة ...
كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك 632320
https://asv-univ.editboard.com
هبه
خريج هندسه أسوان دفعة 2008
خريج هندسه أسوان دفعة 2008
هبه

مُساهمةموضوع: رد: كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك   كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك I_icon_minitimeالسبت 29 مارس - 14:56

موضوع رائع يا فلور وبجد مشكوره على مجهودك الرائع ومواضيعك المميزه
ونتمنى مشاهده كثير من هذه المواضيع
يلا شدى حيلك فى القسم معانا
القبطان
عضو بدرجة مهندس إستشارى
عضو بدرجة مهندس إستشارى

مُساهمةموضوع: رد: كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك   كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك I_icon_minitimeالسبت 29 مارس - 16:10

SEWAR101 كتب:

cool
و كمان في حاجة تانية عملتها قبل كده إني خرجت بروحي من جوه جسمي و قدرت إني أنتقل بيها في أنحاء المكان و كنت شايف نفسي و كنت شايف الناس اللي قاعدين في الغرفة اللي جنبي..... أنا مش عارف ايه اللي حصل بالظبط بس لما سألت ناس كتير و شيوخ كبار في السعودية أجمعوا على أن الموضوع ده حالة شفافية عالية جدا و ايمان داخلي بوجود الروح ..... بس بصراحة لما رجعت تاني لجسمي دخلت في حالة شبه الغيبوبة لأني نمت بعدها أكتر من 14 ساعة متواصلة ...
كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك 632320

أظاهر انك مؤمن بالحاجات دى كتير وعلى فكره انا ابتديت يا طارق أخاف منك بلاش شغل السحر والكلام ده على المنتدى معانا لأن فى ناس كتير بتصدق وانا عارفك مدمن للكلام ده وبتقرا فيه كثيييييير جدا وانا خايف عليك يمكن فى يوم تقلب معك جد وتشوف حاجات اللهم أحفظنا.

هههههههههههههههه

وشكرا للباشمهندسه صاحبة الموضوع
flower
مهندس نشيط
مهندس نشيط
flower

مُساهمةموضوع: رد: كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك   كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك I_icon_minitimeالسبت 29 مارس - 16:52

شكر خاص للباشمهندسين سوار&هبه &القبطان علي مرورهم

وان شاء الله ربنا يقدرني ومواضيعي تعجبكم دايما
prince of night
مهندس بيشارك كويس
مهندس بيشارك كويس
prince of night

مُساهمةموضوع: رد: كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك   كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك I_icon_minitimeالأحد 30 مارس - 22:55

سلمت ايدك على الموضوع ده يابشمهندسة
... بس ليا تعليق صغير .... ان في ناس روحها خفيفه ... بمعنى ... انها من اول ماتلاقي نظره من اي شخص ... بس تكون نظره متغيره شويه بتحس انها اعجاب ولو فضلت قاعده قدام الشخص ده مده طويله بتحس ان الشخصيه ده مراقبها او واخده بالها منها ( يعني بتوهم نفسها )
... وبصراحه الحاله ده شفت منها كتيــــــــــــــر .... سواء اولاد او بنات

.... ليكم تحياتي
... خاصة مهندسة فلاور لمواضيعك اللي يعجز اللسان عن وصفها
..
رامي
عضو بدرجة مهندس إستشارى
عضو بدرجة مهندس إستشارى
رامي

مُساهمةموضوع: رد: كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك   كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك I_icon_minitimeالإثنين 31 مارس - 0:58

بصراحه ............

انا مش فاهم ............

ممكن حد يوضحلي اكتر
http://www.ramy4me.4t.com
kaka_of_egypt
مهندس نشيط
مهندس نشيط
kaka_of_egypt

مُساهمةموضوع: رد: كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك   كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك I_icon_minitimeالإثنين 31 مارس - 9:59

ايه المواضيع الجامدة دى يا عم

ربنا يوفقك اكتر واكتر

وفقكم الله
prince of night
مهندس بيشارك كويس
مهندس بيشارك كويس
prince of night

مُساهمةموضوع: رد: كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك   كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك I_icon_minitimeالثلاثاء 1 أبريل - 21:53

اسف جدا على الاسلوب في الكلام ... بس انا اقصد ان في ناس بعض الاحيان بتبقى معجبة بشخص معين ... ولو لقيت من الشخص ده اقل نظره بتوهم نفسها انها نظره اعجاب .... يعني مثلا يابشمهندس Wink
... واحد قاعد في الكافتريا مثلا وشايف بشمهندسة جاية من بعيد جايه تشتري حاجه ... (فالشخص دايما لما يدخل مكان معين بيحب يستطلع المكان كويس ) فممكن بقى وهيا بتبص مثلا ع الناس اللي في الكافتريا توقع عينها في عين صاحبك ده فيحس هو بقى انها بتمووووووووت فيه من النظره ده ... وياااه لو طلبت حاجه ساقعه مثلا او شاي وقعدت على كرسي من الكراسي هيحط عينه عليها اربعه وعشرين ساعه فاكيد عينها هتيجي في عينه ولو مره .... من النظره (الصدفه) ده .... هيحس انها بتبصله على طول ولو دور هو وشه ناحيه المغربي هيحس انها بتبص له وهو بيعمل نفسه مش شايفها ويعيش في دنيا تانيه خااااالص

.....وبس
... واسف جدا على الاطاله في الكلام
.... وليكم تحياتي

كيف تعرف.. ان هناك شخص يفكر فيييييييييك
صفحة 1 من اصل 1